12. toukokuuta 2017

Aamukiireiden taklaaja



Monella teistäkin on aamuisin niin kiire ettei mitään isompia aamiaisviritelmiä ole mahdollista valmistaa. Aamupala on kuitenkin niin tärkeä ettei sitä kannattaisi väliinkään jättää. Tähän aiheeseen ei "mulla ei ole aikaa" selitys tepsi! Tässä muutama varsin helppo aamukiireiden taklaaja:

-Lataa kahvinkeitin illalla valmiiksi. Hutaise päälle juostessasi aamulla kaunistautumaan.

-Käy myös suihkussa illalla. Föönaa hiukset kuivaksi ja käytä hyviä muotoilutuotteita, ei tarvitse aamulla keskittyä tyynykampauksen oikomiseen. Yöksi vaikuttamaan laitettu deodorantti pitää varmemmin koko tulevan päivän ja aamulla freesaukseen riittää sipaisu hyvän tuoksuista vartalovoidetta käsivarsiin ja kevyt suihkaus hajuvettä. 

-Pidä pakkasessa smoothieaineksia. Ei niitä aamulla ehdi kukaan kuorimaan ja pilkkomaan. Banaanit, mangot, mustikat, tyrnit, omenat ja päärynät pakkaseen vaan! 

-Kauhaise pakkasesta tehosekottimen kulhoon haluamasi marjat ja hedelmät ja kaada mukaan kaurajuomaa sen verran että ainekset peittyy. Sitten vielä mukaan skuupillinen (n. 35g) maustamatonta heraa ja tilkka vettä. Hurista sekaisin. Oma helppo kestosuosikkini on 1 banaani, iso kourallinen mustikkaa, vähän tyrniä, heraa, kaurajuomaa ja vettä. Näistä syntyy mukavan makea ja pirtsakka aamupalasmoothie ilman mitään sen isompaa kikkailua. 

Jos pystyt hyödyntämään työmatkan aamupalan nauttimiseen, tee se! Hommaa kunnon takeawaymuki johon kaataa aamukahvit ja iso shakeri johon mahtuu kunnon smoothie. Takeawaymukista suositus, Ikean edukas Eftersökt retkimuki! Pitää juoman kuumana pitkään, ei vuoda ja on hyvän kokoinen. Ehdoton suosikkini!

Tänään ei ole kiire minnekkään, joten puristin vielä parista appelsiinista ja inkivääristä mehun tähän aamukahvin ja smoothien rinnalle. Nam!

Ei voi päivä paremmin alkaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajatuksia? Sana on vapaa!